POZnaj Ławicę! – to właśnie dzięki temu projektowi 1a i 1b poznały wszystkie zakamarki poznańskiego lotniska.

Na wycieczkę udaliśmy się komunikacją miejską, co było dla nas dodatkową atrakcją. Gdy przyjechaliśmy na miejsce, pod punktem informacyjnym czekała już na nas nasza pani przewodnik. Nagle usłyszeliśmy komunikat (podobne są nadawane wtedy, kiedy właśnie odlatuje jakiś samolot), który wszystkim ogłaszał, że Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Nowaka rozpoczyna podróż po lotnisku. Pod obiorze naszych kart podkładowych mogliśmy zacząć zwiedzać. Dowiedzieliśmy się co powinniśmy mieć ze sobą, a czego absolutnie nie powinniśmy zabierać lecąc samolotem. Staliśmy przed gablotą, w której były umieszczone na przykład fragmenty raf koralowych, które podróżujący przywożą ze sobą, bo nie wiedzą, że nie wolno tego robić. Gdy już wiedzieliśmy, co może znaleźć się w naszej walizce, mogliśmy poddać się kontroli bezpieczeństwa. Oddaliśmy nasze karty pokładowe, a do specjalnych skrzynek wrzuciliśmy takie rzeczy jak pieniądze i telefony komórkowe. Później przechodziliśmy przez bramkę, która jest bardzo czuła na wszelkie metale – nawet sprzączka buta powodowała, że nie mogliśmy iść dalej – musieliśmy metalowy przedmiot dorzucić do naszego depozytu. Gdy już wszyscy pomyślnie przeszli kontrolę, czekaliśmy w specjalnym pomieszczeniu, gdzie zwykle oczekuje się na przylot samolotu. Zjedliśmy, żeby mieć siłę na dalsze zwiedzanie. Gdy przechodziliśmy na autobus, który miał po płycie lotniska zawieźć nas do strażaków, zauważyliśmy piłkarzy reprezentacji U21. Nie mogliśmy sobie darować – mamy zdjęcie z naszym ulubionym Bartoszem Kapustką! Po spotkaniu pełnym emocji przejechaliśmy do strażaków, gdzie każdy z nas mógł przymierzyć hełm i obejrzeć wóz strażacki z bliska. Wycieczka zakończyła się na tarasie widokowym, gdzie jeszcze przez chwilę mogliśmy obserwować startujące i lądujące samoloty. Już teraz na pewno nikt z nas nie zgubi się podczas zagranicznych wojaży!